فانوس خورشیدی,لوسی فانوس خورشیدی,دستگاه های الکترونیکی جدید,اختراعات جدید

فانوس خورشیدی ساخته شد
درمیان تمام گجتها و دستگاه های الکترونیکی کوچک و بزرگی که اخیرا معرفی شده، فانوسی که با انرژی خورشید کار می کند و می تواند تنها با گرفتن انرژی خورشید ساعتها نور درخشان ارائه کند یک دستگاه مقرون به صرفه و تأثیرگذار بود.
فانوس انرژی خورشیدی که تحت عنوان " لوسی" (Luci) عرضه شده شبیه یک بالش استوانه ای است و زمانی که در آن را باز کرده و داخل آن هوا می دمید این بالش پر شده و باد می شود.
داخل این فانوس آرایه هایی از دیودهای جذب نور وجود دارد که نور روشن سفید- آبی از آن تابیده می شود.
یک دکمه فشاری برای کنترل پایه که به کاربر این امکان را می دهد که بین نور روشن و نور کم یکی را انتخاب کند نیز در این دستگاه تعبیه شده است. همچنین این فانوس دارای تنظیماتی است که می توان نور آن را به صورت ریتمیک تنظیم و یا این تنظیمات را لغو کرد.
لوسی به قدری روشن است که می تواند یک اتاق کوچک را درخشان جلوه دهد و یک چراغ مطالعه عالی قلمداد شود.
اما آنچه که این محصول را خاص جلوه می دهد آرایه ای از سلولهای خورشیدی در قسمت تحتانی آن است و دستگاه به سادگی با قرار گرفتن معکوس در مقابل آفتاب شارژ می شود.
یک روز شارژ کامل می تواند انرژی کافی را برای فراهم کردن شش ساعت نور شب تأمین کند.
لوسی یک فانوس کاربردی برای کوهنوردان و افرادی است که شب هنگام اردو برپا می کنند. اما خالقان آن هدف بزرگتری در ذهن دارند و آنها امیدوارند که بتوانند این فانوس را وارد کشورهای درحال توسعه ای کنند که انرژی برق در آن وجود ندارد و یا مردم این مناطق در برخی ساعات بدون الکتریسیته در تاریکی به سر می برند.



تاريخ : چهار شنبه 2 دی 1392برچسب:, | | نویسنده : Ebrahim EJ |

زبانهای برنامه نویسی,ابداع زبان برنامه نویسی جدید

ابداع زبان برنامه نویسی جدیدی بنام 'قلب' با خط عربی
نرم افزار - رمزی ناصر محقق در ام.آی.تی زبان جدید برنامه نویسی بنام 'قلب' (alb) را با استفاده از اسکریپت های عربی خلق کرده است.
برنامه نویسان به نوشتن کدهای شکیل و استوار افتخار می کنند اما رمزی ناصر در حال توسعه برنامه نویسی با استفاده از خط عربی است که در نوع خود اولین زبان برنامه نویسی محسوب می شود که با

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 2 دی 1392برچسب:, | | نویسنده : Ebrahim EJ |

 

کندی حرکت ماوس در بازی‌ها, ویندوز 8

اگر از ویندوز 8.1 استفاده می‌کنید ممکن است در بعضی از بازی‌های کامپیوتری دچار مشکل کندی حرکت ماوس شده باشید به طوری که ماوس به اصطلاح همراه با لگ حرکت می‌کند. این اتفاق ممکن است به دلیل یک مشکل نرم‌افزاری باشد که در این ترفند روشی را برای حل آن ارائه می‌کنیم.

 

بدین منظور:
ابتدا بر روی فایل اجرایی بازی راست‌ کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
سپس به سربرگ Compatibility بروید.
اکنون تیک Run this program in compatibility mode for را بزنید و از منوی کشویی زیر آن گزینه‌ی Windows 8 را انتخاب کنید.


سپس تیک دو گزینه‌ی Disable display scaling on high DPI settings و Run this program as administrator را نیز زده و بر روی OK کلیک کنید.
سپس اقدام به اجرای بازی کنید.



تاريخ : چهار شنبه 2 دی 1392برچسب:, | | نویسنده : Ebrahim EJ |

عوض کردن پسوند فایل, فایلهای zip

من مدتها قبل یه سری فایل داشتم که (برای من) خیلی محرمانه و مهم بود و من هم به دلایلی مجبور بودم که یه چند روزی کامپیوترم رو به یکی از دوستان حرفه ای (در زمینه کامپیوتر) قرض بدم، امّا من باید با این فایل ها چه کار میکردم تا به دست کسی نیفته؟ باید اونارو تو CD رایت میکردم ؟ ولی اون فایل ها خیلی زیاد بودن و تو CD جا نمیشدن (حتی تو DVD)! حتماً میگید که باید مخفی میکردمشون... . آخه آدم ساده دارم میگم اون یه حرفه ای بود، خب پیداشون میکرد...! پس باید چه کار میکردم تا به این فایل ها دسترسی پیدا نمیکرد و اصلا بهشون مشکوک هم نمیشد ؟ به نظر شما من باید چه کار میکردم ....؟؟؟؟



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 1 دی 1392برچسب:, | | نویسنده : Ebrahim EJ |

 

یکی از قابلیت‌های جدیدی که در ویندوز 8 به چشم می‌خورد Windows Store یا فروشگاه ویندوز است. در محیط Windows Store برنامه‌های مخصوص Metro و همچنین برنامه‌های دسکتاپی جهت سهولت کاربران برای دریافت به طور رایگان و غیررایگان قرار گرفته است. در صورتی که به این قابلیت جدید احتیاجی ندارید در این بخش به نحوه غیرفعال کردن آن در محیط ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

 

برای این کار:

ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا ...



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 2 دی 1392برچسب:, | | نویسنده : Ebrahim EJ |

مایکروسافت در ماه گذشته ویندوز ۸٫۱ را راهی بازار کرد که این برنامه شامل یک سری از اصلاحات و بهبود عملکرد می‌باشد، از جمله یک صفحه نمایش قابل تنظیم تر، جستجوی بهبود یافته تر و طیف وسیعی از برنامه‌ها و خدمات جدید. در اینجا برخی از بهترین ویژگی های مخفی شده در سیستم عامل ویندوز ۸٫۱ را با هم بررسی می‌کنیم.

 

نمی‌توان با قطعیت گفت که نسخه ۸٫۱، نظر مخالفان ویندوز ۸ را نسبت به این سیستم‌عامل، بر خواهد گرداند؛ اما باید توصیه کنیم که اگر شما هم جزو این افراد هستید، با نصب ویندوز ۸٫۱، شانسی دوباره به مایکروسافت دهید.

 

تغییراتی کلیدی همچون، تصاویر پس زمینه واحد، به بوت شدن مستقیم به دسکتاپ، جستجوی عمیق، اپلیکیشن امکاناتی هستند که کار با این سیستم‌عامل را، لذت‌بخش تر از گذشته می‌کنند.

مایکروسافت, ویندوز ۸٫۱, آموزش کامپیوتر

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 2 دی 1392برچسب:, | | نویسنده : Ebrahim EJ |

 

نوار تسک‌بار ویندوز 7 , ویندوز 8 , ترفندهای ویندوز

با وجود این که ویندوز 8 عرضه شده است اما می‌توان همچنان از ویندوز 7 به عنوان یک ویندوز کامل نام برد. اما در ویندوزهای 7 نیز باگ‌های عجیب و مختلفی به چشم می‌خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ عجیب در نوار Taskbar ویندوز 7 بپردازیم. به طوری که می‌توانید نوار تسک‌بار را با دو کلیک از پایین به بالا جابجا کنید، حتی اگر نوار تسک‌بار در حالت قفل باشد!

 

بدین منظور:
ابتدا بر روی آیکن یکی از برنامه‌های در حال اجرا و یا سنجاق شده به نوار تسک‌بار راست کلیک کنید (دقت کنید نبایستی کلیک راست را نگه دارید، تنها یک بار راست کلیک کنید).
پس از نمایش منوی راست کلیک مربوط به برنامه‌ی مورد نظر، در قسمت خالی از نوار تسک‌بار کلیک کرده و کلیک چپ ماوس را نگه دارید.


خواهید دید که پس از چند لحظه نوار تسک‌بار از پایین صفحه به بالا منتقل خواهد شد!
جالب این جاست که حتی اگر تسک‌بار قفل باشد نیز این ترفند عملی خواهد بود.
البته پس از انتقال نوار تسک‌بار به بالای صفحه این ترفند دیگر موجب انتقال آن به پایین نخواهد شد و بایستی ابتدا با راست کلیک بر روی فضای خالی از نوار تسک‌بار و اطمینان از تیک نخوردن Lock the taskbar، نوار تسک‌بار را با استفاده از ماوس بگیرید و به پایین صفحه بکشید.



تاريخ : چهار شنبه 2 دی 1392برچسب:, | | نویسنده : Ebrahim EJ |